Forretningsbetingelser

Vigtig information forud for besøget

Kære kunde, jf. forbrugerlovgivningen skal vi informere om nedenstående inden servicebesøget.

Grundpris

Prisen for service og reparation, inkl. kørsel, er minimum 950 kr. inkl. moms. Dette dækker serviceeftersyn af ét produkt samt op til 30 minutters arbejde pr. produkt, herunder teknikerens forberedelse. Ved yderligere tidsforbrug faktureres 200 kr. pr. påbegyndt kvarter samt eventuelle forbrugte reservedele, p-afgift* og forbrugsomkostninger.

Tiden påbegyndes ved teknikerens ankomst og slutter, når sagen er afsluttet, og teknikeren forlader adressen.

Prisoverslag

Teknikeren kan udarbejde et prisoverslag, hvis du ønsker at overveje reparationen. Du betaler da kun grundbeløbet på 950 kr., uanset tidsforbrug. Vælger du senere at acceptere prisoverslaget, fratrækkes grundbeløbet. Prisoverslaget er gyldigt i tre måneder og kan variere med +/- 10 %.

Reklamationsret – produkter under 2 år

Er produktet under 2 år gammelt, har du reklamationsret. Hvis fejlen er omfattet af reklamationsretten, er servicebesøget uden beregning. Du skal dog fremvise en gyldig købskvittering til teknikeren ved besøget.

Undtagelser: Se nedenfor

Hvis servicen ikke dækkes af reklamationsretten, men produktet stadig er under 2 år

Hvis fejlen skyldes eksterne årsager som fx defekt vandhane, fejltilslutning, tilkalkning, manglende rensning af filtre, BH-bøjler i tromlen, erhvervsmæssig brug, flere brugere, eller manglende fremvisning af dokumentation (købskvittering, tillægsforsikringer, garantibevis m.m.), faktureres grundbeløbet på 950 kr. inkl. moms samt eventuelle reservedele, p-afgift* og forbrugsomkostninger.

Ekstra garantier

Har du ekstra garantier, skal du fremvise gyldig dokumentation ved besøget (købskvittering, garantibevis osv.). Hvis dokumentationen fremsendes efterfølgende, pålægges et administrationsgebyr på 50 kr.

Lejere

Hvis du er lejer og ikke ejer dine hvidevarer, skal servicebestillingen foretages af ejendomsselskabet, udlejer eller viceværten. Ellers vil du selv skulle betale for servicebesøget.

Undtagelser fra reklamation

Hvis servicebesøget ikke er omfattet af reklamationen, eller hvis importøren senere afviser reklamationen, faktureres grundbeløbet på 950 kr. inkl. moms. Dette inkluderer op til 30 minutters arbejde og teknikerens forberedelse. Herefter faktureres 200 kr. pr. påbegyndt kvarter samt reservedele og forbrugsomkostninger.

Keramiske plader

Ved optagning af keramiske plader i bordplader er der risiko for skader pga. ridser, små sten eller fremmedlegemer. Vi påtager os ikke ansvar for skader og henviser til din glasskadeforsikring.

Garanti på reparationer

Vi yder 2 års garanti på alle selvbetalte reparationer.*

Undtagelser: Garantien dækker ikke plastdele, lyskilder, gummilister, ovnlister, håndtag, glas, glashylder, keramiske plader eller almindelig slidtage. Skader forårsaget af kalk, overspænding, rust, korrosion eller manglende overholdelse af betjeningsvejledning dækkes heller ikke.

Husholdningsprodukter brugt erhvervsmæssigt eller af flere familier er ikke omfattet af garantien.

P-afgift

Hvis der er parkeringsafgift ved din adresse, tillægges dette fakturaen.

Betaling

Betaling sker ved besøgets afslutning. Teknikeren modtager kontanter og MobilePay. Ved fakturering pålægges et gebyr på 50 kr.

Erhverv

Hvis et husholdningsprodukt anvendes erhvervsmæssigt, er der ingen reklamationsret. Visse importører yder dog en begrænset garanti på op til 6 måneder fra tilslutning.

Afbestilling

Service skal afbestilles senest dagen før besøget på tlf. 75269190 eller e-mail info@hvidevarecentervest.dk. Afbestilling samme dag inden kl. 07:00 accepteres. Ved afbestilling efter kl. 08:00 faktureres 495 kr. inkl. moms.

Transportskader

Transportskader skal anmeldes til butikken inden for 8 dage. Hvis du selv transporterer produktet hjem, dækkes eventuelle skader ikke af importøren. Pak ikke produktet ud, hvis emballagen er beskadiget. Dokumentation og billeder skal indsendes til importøren efter aftale med butikken.

Betalingsbetingelser og inkasso

Manglende betaling udløser rykkergebyrer. Efter tre rykkere overdrages sagen til inkasso.

Arbejdsmiljø

For at sikre teknikeren optimale arbejdsforhold skal der være fri adgang til produktet. Hvis nødvendigt, skal kunden hjælpe med af- og påmontering.

Fortrolighedspolitik

Vi respekterer dit privatliv og videregiver ikke oplysninger til tredjepart uden din forudgående tilladelse.

 

 Med Venlig Hilsen

  • Hvidevare Center Vest ApS
  • Tlf. 75269190
  • Grønnevej 20
  • 6851 Janderup
  • Cvr.31777992

Info@hvidevarecentervest.dk

www.hvidevarecentervest.dk